събота, 30 март 2013 г.


Откриване на ЕООД




В тази статия ще бъде разяснено на тези от Вас, които не желаят да прибягват до услугите на адвокати как могат сами да си регистрират  Еднолично дружество с ограничена отговорност / ЕООД/. Документите, които е нужно да попълните и подадете можете да откриете като бланки в сайта на Търговския регистър, както и на други места в интернет пространството. Ето накратко и самата процедура:

  • Първо трябва да изберете име на Вашата фирма – трябва да е уникално, тоест свободно, за което можете да проверите в сайта на Търговския регистър- секцията „справки”. Предлага Ви се опцията да запазите избраното име, но според мен това е ненужно и излишно като разход- 50 лв.
  • Попълнете Заявление А4 Вписване на обстоятелствата относно дружество с ограничена отговорност и го разпечатайте. Не забравяйте да впишете и електронен адрес за връзка с Вас. Ако управителят е различен от собственика, то заявлението се попълва от управителя. Ако документите накрая се подават от пълномощник, то заявлението е необходимо да бъде нотариално заверено.
  • Ако управителят е различен от собственика ще Ви бъде изискан и Договор за управление.
  • попълнете Съгласие за управление с образец от подписа на управителя и го заверете нотариално. Като такса- 5-6 лева.
  • Попълнете Декларация по чл.141  от Търговския закон и Декларация по чл.142.
  • Следва съставяне на Решението на едноличния собственик за участие в дружеството.
  • Учредителен акт, в който да се опише предметът на дейност, управлението , представителство.
  • Декларация по чл. 13, ал.5 от Закона за Търговския регистър- когато документите се подават от упълномощено лице, за което е необходимо нотариално заверено пълномощно.
  • Декларация по чл.13, ал.4 от ЗТЗ – за истинността на заявените обстоятелства и приемането на представените актове.
  • Проверете внимателно за вярното изписване на попълнените от Вас данни в документите. При грешно попълнени бланки Агенцията си запазва правото да откаже вписване, а това води до ново попълване на документи и заплащане на такса.
  • Заверете пред нотариус тези документи, за които е нужно това.
  • Следва откриване на Набирателна сметка в избрана от Вас банка и внасяне на капитала за учредяване на дружеството. Ще Ви бъдат поискани лична карта, Учредителен акт/ вече подписан/ и Учредителен протокол, на които е добре да направите предварително копия. Като такса ще Ви излезе между 10 и 15 лева, в зависимост от банката.
  • Заплатете държавната такса за регистриране на  дружеството – 160 лв. В платежното въведете сметката на Агенцията по вписванията и основание „такса за регистриране на ЕООД” .
Всички тези документи, но сканирани могат да бъдат подадени по електронен път, като таксата за регистрация е наполовина – 80 лв.
За да завършите регистрацията е необходимо да посетите Агенцията по вписванията във Вашия град и да носите със себе си всички попълнени документи, Удостоверението за внесен капитал /или просто документ за внесения капитал/, което банката Ви е дала и документът за платената държавна такса. Ако друго лице ще носи документите, то е необходимо и нотариално заверено пълномощно за подаване на документи в Търговския регистър. От Агенцията ще Ви дадат входящ номер. Тя ще издаде Решение, с което да впише новорегистрираната фирма, потвърждение за това и Актуално състояние на новата фирма. Ако  сте посочили електронен адрес, то на него ще получите входящ номер, с който можете да следите в сайта на Търговския регистър дали фирмата Ви е вече регистрирана.
Грубо изчислено като такси цялата процедура ще Ви излезе около  270 лв., в зависимост от това дали сте подали документите по електронен път.  Като адвокатски хонорар за цялата услуга ще Ви бъдат поискани минимум 300 лв. Има и различни малки фирми, които ще свършат това за по-малко пари. Моят съвет е да си изкарате електронен подпис и сами да действате. Така или иначе той ще Ви трябва занапред.
С полученото от Агенцията актуално състояние следва да си направите печат на новата фирма.
Закрийте откритата от Вас набирателна сметка и открийте фирмена такава- това ще Ви бъде разяснено в банката, след откриването на фирмата. От там ще ви изискат актуално състояние и печат. Ще внесете остатъка от капитала в посочен от Вас срок .

Няма коментари:

Публикуване на коментар